niedziela, 19 kwietnia 2015

Fandubbing - ulubiony op z anime po Polsku?

おはようございます皆さん!



Dzisiaj chciałam trochę napisać o temacie, który jest jednym z najbliższych mi osobiście - fandubbingu. Jest to, jak sama nazwa wskazuje, fanowski dubbing. Na youtube można znaleźć wielu polskich i zagranicznych twórców fandubów. Nie ma chyba kraju bez chociaż kilku fanduberów.

Sama siedzę w fandubbingu, więc mogę wam od kuchni, jak taka "zabawa" wygląda. Chociaż może wszystko się wydawać proste, to nie zawsze takie jest - potrzeba przecież dobrego tekstu, wokalu, ktoś musi to zmontować, zrobić obraz. Czasami wszystkim zajmuje się jedna osoba, czasem kilka.

Tłumaczenie, tekst.


Największe problemy zazwyczaj są z tekstem. W polskich fandubach aż roi się od źle napisanych tekstów - większość jest przeakcentowana albo pozbawiona sensu. Często za pisanie tekstów biorą się osoby, które nie mają pojęcia o tłumaczeniu melicznym. Sama  piszę raczej średnie teksty i wciąż potrzebuję kogoś, kto mi sprawdza teksty, ale radzę sobie chyba coraz lepiej.

Dobór głosu do postaci?

Często słuchając czyichś fandubów i czytając komentarze spotykam się z wypowiedziami typu "ładnie, ale twój głos zupełnie nie pasuje do postaci". W mojej opinii jeśli ktoś na swój prywatny kanał chce coś nagrać, to chyba nie musi pasować pod postać, bo gdyby miał nagrywać tylko postacie, do których pasuje, to jego wybór piosenek byłby często dość mocno okrojony. 

Inaczej się jednak w mojej opinii ma ta kwestia, gdy chodzi o grupy fandubingowe, Wtedy, gdy robią solowy projekt a mają jakiś wybór wokalistów to powinni decydować się na tych, którzy poza tym, ze zaśpiewają czysto, to będą pasować do postaci, w którą się wcielają.

I tak oto zakończę tę notkę. Rozpisałam się o wiele bardziej niż planowałam ヽ(;▽;)ノ
Jeśli się podobało lub nie podobało proszę o komentarze. Jest to dopiero moja druga notka i chciałabym wiedzieć, co w następnych zrobić lepiej, co jest okej, etc. No i oczywiście możecie mnie zapraszać na skajpie, line, snapie, zadawać pytania na asku! ヾ(@^▽^@)ノ 

バイバイビッチ!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz